miercuri, 29 august 2012

Tâlcul jocului existențial?!


Zile și nopți...același fotoliu existențial și aceeași tablă de joc... uneori alte piese, dar aceeași gândire blink! Doar 2 secunde și gânduri spontane îmi năvălesc în minte. Important e să nu mă încurc în acestea. Gândurile-șiret ar putea fi fatale într-un joc cu chipurile de lut care poartă mereu măști. Nu am înțeles de ce trebuie să lăsăm loc interpretărilor când e atât de simplu să spunem lucrurilor pe nume. Nu înțeleg de ce nu pot imita un drept ci îmi trâmbițez prostia, orgoliul.  Mi-a plăcut tare mult următoarea istorisire care m-a făcut să realizez ce înseamnă să fii un om drept. Pe un sfânt l-am perceput mereu ca un om înțelept, cu vorbirea dreasă, fără să mă gândesc în primul rând că este un păcătos iertat care a decis să îl urmeze pe Dumnezeu.

În mănăstirea unde ar dori să fie primit se prezintă un candidat la călugărie. Acesta îi mărturisește starețului: să știți, părinte, că nu am nici credință, nici lumină, nici curaj, nici încredere în mine și nici nu pot să-mi fiu mie ajutor, iar altora cu atât mai puțin. Nimic nu am. Firesc ar fi fost să fie de îndată respins. Nu a fost așa însă. Ci starețul îi răspunde: ce-are a face! Nu ai credință, nu ai lumină; dându-le altora, le vei avea și tu. Cautându-le pentru altul, le vei dobândi și pentru tine. Pe fratele acesta, pe aproapele și pe semenul tău ești dator să-l ajuti cu ce nu ai. Du-te! Chilia ta e pe coridorul acesta, usa a treia pe dreapta”.

Niciun comentariu: