marți, 12 februarie 2013

Nici un gram în plus sau minus....



Într-un sat trăia un brutar renumit pentru pâinea sa. Într-o zi acesta s-a înţeles cu un ţăran să primească în fiecare zi un kilogram de unt în schimbul căruia trebuia să-i dea câmpeanului o pâine de un kilogram. 
După câteva zile acestui brutar i se păru că sunt cam uşoare bucăţile de unt pe care le cumpăra de la ţăran.
Le aşeză pe cântar constatând că în loc de 1 kg cât trebuia să aiba o bucată, fiecare cântărea câte 800 grame. Supărat foc, se duse la judecator spunând ca ţăranul e un înşelător şi trebuie să fie pedepsit.
Ţăranul a fost adus la judecător care îl ameninţă:
- Dacă e adevarat ce spune brutarul că îl înşeli, te voi baga la închisoare!
- Să-mi fie iertat- zise ţăranul - eu nu sunt un om vinovat.
- Cum îndrăzneşti să minţi? sări brutarul; chiar de dimineaţă am cumpărat aceste bucati de unt de la tine. Domnule judecator, acest şarlatan trebuie numaidecat închis! A încercat să mă păcălească!
- Aşa e omule? este untul acesta al tău?
- Da. Însă vedeţi dumneavoastra, eu am un cântar şi nevând bani să cumpăr şi greutăţile pun pe un taler o pâine de-a brutarului iar pe celălalt untul meu; pâinea brutarului scrie pe ea ca are 1 kg! Eu ce vină am dar?
Auzind şi văzând acestea, judecatorul folosind cântarul cu greutăţi descoperi că pâinea are doar 800 de grame.
În locul ţăranului, la închisoare a ajuns adevăratul înşelător care nu numai că înşela oamenii , dar dorea să fie pedepsit cel ce ar fi făcut exact ca el!!!

"Căci cu judecata cu care judecaţi, veţi fi judecaţi, şi cu măsura cu care măsuraţi, vi se va măsura." Matei 7.2

Niciun comentariu: